Wordt er garantie gegeven?

Ja wij geven zeker garantie op onze behandelingen. Kijk hieronder voor de garanties die wij geven op verschillende behandelingen.

Vullingen 2 jaar garantie
Kronen 5 jaar garantie
De garantie geldt alleen:

– Als u 2x per jaar voor controle komt.
– Als u de adviezen opvolgt inzake het onderhoud van uw gebit, van tandarts, mondhygiënist of preventie-assistente.

Indien breuk van een vulling of kroon het gevolg is van een ongeval of onjuist gebruik, zal geen garantie van toepassing zijn.

Orthodontie:

– Behandelingen m.b.t. een beugel, wordt garantie gegeven zolang de retentie-apparatuur gedragen wordt en de mondhygiëne optimaal is.

– Voor de retentiespalk (wordt gedragen achter voortanden/ondertanden) is de garantie termijn 6 maanden

Wortelkanaalbehandelingen:

– Op wortelkanaalbehandelingen, wordt afhankelijk van de omvang van de ontsteking een prognose gegeven over de haalbaarheid en levensduur van de tand of kies.

Tandvleesbehandelingen:

– Op tandvleesbehandelingen wordt geen garantie gegeven, omdat het resultaat voor het grootste deel (80%) afhankelijk is van uw eigen mondzorg en inzet.

Als ik bij een andere tandarts een behandeling laat uitvoeren, omdat deze daar goedkoper is, kan ik dan toch patiënt blijven bij van vliet tandartsen?

Natuurlijk, let wel op dat de behandeling van klachten welke het gevolg zijn van deze behandeling, zullen wij bij u in rekening moeten brengen. Op onze eigen behandelingen geven wij natuurlijk service/garantie.

Wij staan altijd voor u klaar om u te helpen!

De rekening

Wij sturen de facturen per e-mail. Dat bespaart kosten en is ook nog eens beter voor het milieu.
Als uw e-mail bij ons bekend is ontvangt u  automatisch een e-mail met een betaalnotificatie van uwnota.nl .

Ik heb een klacht, waar kan ik hiermee terecht?

Van Vliet tandartsen besteed veel tijd aan het zo correct mogelijk behandelen van hun patiënten.

Desondanks kan het een keer voorkomen dat u vindt hij of zij u verkeerd of onzorgvuldig heeft geïnformeerd of behandeld. Het is belangrijk dat u iets met die onvrede doet.Laat het ons dan weten, wij kunnen leren van elke klacht en zullen het probleem zo goed mogelijk oplossen. Meestal lost dit al veel onduidelijkheden op. Mochten we er samen niet uitkomen dan kunt u een stapje verder gaan en telefonisch advies en informatie inwinnen bij het Tandheelkundig Informatie Punt (TIP)

Wat gebeurd er tijdens een halfjaarlijkse controle?

Halfjaarlijks onderzoek. De tandarts zal uw gebit elk half jaar controleren, vraagt naar uw wensen en daarnaast zal de tandarts ook uw tandvlees controleren.
Dit doet hij/zij aan de hand van een DPSI score (meting van uw tandvlees). voor meer informatie over de DPSI www.tandvlees.nl/hulp_van_professionals/tandarts

Wat te doen bij acute pijnklachten?

U kunt onze praktijk bellen, het liefst gelijk om 08:30 uur. Wij proberen u dan te helpen door u op dezelfde dag op speciaal daarvoor gereserveerde tijd in te plannen.

Voor spoedeisende zaken zoals nabloedingen of een ongeval, kunt u buiten onze openingstijden, contact opnemen met de dienstdoende tandarts.

Het telefoonnummer van de avond/weekenddienst kunt u afluisteren op het antwoordapparaat van onze praktijk.
Tel: 0251-311992

Wat zijn de tarieven?

De prijzen voor tandarts behandelingen zijn door de Nederlandse regering vastgesteld. Na een experiment in 2012 met vrij tandarts tarieven, heeft de regering in januari 2013 besloten om dit experiment terug te draaien.

Voor meer informatie over de tarieven kunt u terecht op onze tarieven pagina.